Centre de documentation spécialisé dans la déficience visuelle et le handicap

Teacher training |
Dépouillements
Ajouter le résultat dans votre panierTransition planning Asia / Charlotte Cushman in The Educator, vol. XXVI, n° 2 (Janvier 2013)
[article]
Titre : Transition planning Asia : Preparing youth who are blind or visually impaired with multiple disabilities for adult life Type de document : texte imprimé Auteurs : Charlotte Cushman, Auteur Année de publication : 2013 Article en page(s) : p. 8-9 Langues : Anglais (eng) Catégories : Social:Accompagnement social
Social:Intégration scolaireMots-clés : Asie intégration scolaire Résumé : Transition
Personal futures planning
Transition programmes
Functional activities
Case studies
Resources
ForumSupport : Noir Dossier : Aucun
in The Educator > vol. XXVI, n° 2 (Janvier 2013) . - p. 8-9[article]Collaborating for inclusion in public schools / Lucia Pascali Rago in The Educator, vol. XXVI, n° 2 (Janvier 2013)
[article]
Titre : Collaborating for inclusion in public schools : A share work in plublic schools Type de document : texte imprimé Auteurs : Lucia Pascali Rago, Auteur Année de publication : 2013 Article en page(s) : p. 10-13 Langues : Anglais (eng) Catégories : Social:Intégration scolaire Mots-clés : Intégration scolaire Brésil Résumé : Sharing the experience
Providing seminars
Going to the schoolsSupport : Noir Dossier : Aucun
in The Educator > vol. XXVI, n° 2 (Janvier 2013) . - p. 10-13[article]Translating the belief in possibility / Laurel J. Hudson in The Educator, vol. XXVI, n° 2 (Janvier 2013)
[article]
Titre : Translating the belief in possibility : Developing educational services, supporting families, and training mentor teachers in China Type de document : texte imprimé Auteurs : Laurel J. Hudson, Auteur ; Deborah Gleason, Auteur ; Xiaguang Peng Année de publication : 2013 Article en page(s) : p. 14-20 Langues : Anglais (eng) Catégories : Social:Intégration scolaire Mots-clés : intégration scolaire Résumé : All children can learn
Quality indicators
Training mentors
Inclusive educationSupport : Noir Dossier : Aucun
in The Educator > vol. XXVI, n° 2 (Janvier 2013) . - p. 14-20[article]Changing beliefs through teacher preparation programmes / Mary C. Zatta in The Educator, vol. XXVI, n° 2 (Janvier 2013)
[article]
Titre : Changing beliefs through teacher preparation programmes : A model process for developing university capacity and sustainability in Indonesia Type de document : texte imprimé Auteurs : Mary C. Zatta, Auteur ; Deborah Gleason ; Susan Abu-Jaber ; Namita Jacob ; A.B. McLetchie, Auteur Année de publication : 2013 Article en page(s) : p. 21-27 Langues : Anglais (eng) Catégories : Social:Intégration scolaire Résumé : This article describes a model programme in Indonesia, created to meet the significant need for trained teachers to work with children who are EIVI (Early Intervention Visually Impaired, 0-8 years) and MDVI (Multiply Disabled Visually Impaired). Implemented by Perkins International and Helen Keller International, the programme involved senior and junior faculty from three universities as well as mentor teachers. This collaboration succeeded in training capable teachers for EIVI/MDVI children, but two other significant outcomes emerged: a change in beliefs regarding the capabilities of children who are EIVI/MDVI, and a recognition of the critical need for education for this group. As a result, the participating faculty, teachers, and university trainees have become agents of change in Indonesia. They are empowered with the knowledge and skills to change attitudes and beliefs about EIVI/MDVI children. Support : Noir Dossier : Aucun
in The Educator > vol. XXVI, n° 2 (Janvier 2013) . - p. 21-27[article]Voice and vision India / Sampada Shevde in The Educator, vol. XXVI, n° 2 (Janvier 2013)
[article]
Titre : Voice and vision India : Developing regional leadership and expertise through master teacher courses Type de document : texte imprimé Auteurs : Sampada Shevde, Auteur Année de publication : 2013 Article en page(s) : p. 28-33 Langues : Anglais (eng) Catégories : Social:Intégration scolaire Résumé : What is rhe impact of the course ?
Master teacher level 1 training
Master teacher level 2 training
Master teacher level 3 training
A success story in Manipur state
The way ahead
Resources created by Voice and vision IndiaSupport : Noir Dossier : Aucun
in The Educator > vol. XXVI, n° 2 (Janvier 2013) . - p. 28-33[article]Education of teachers of the visually impaired in Bulgaria / Mira Tzvetkova-Arsova in The Educator, vol. XXVI, n° 2 (Janvier 2013)
[article]
Titre : Education of teachers of the visually impaired in Bulgaria : Sofia University Type de document : texte imprimé Auteurs : Mira Tzvetkova-Arsova, Auteur Année de publication : 2013 Article en page(s) : p. 34-35 Langues : Anglais (eng) Catégories : Social:Intégration scolaire Support : Noir Dossier : Aucun
in The Educator > vol. XXVI, n° 2 (Janvier 2013) . - p. 34-35[article]Changing outcomes for children with visual impairment in the Western Pacific / Laura Bozeman in The Educator, vol. XXVI, n° 2 (Janvier 2013)
[article]
Titre : Changing outcomes for children with visual impairment in the Western Pacific : A collaboration that changed us all Type de document : texte imprimé Auteurs : Laura Bozeman, Auteur Année de publication : 2013 Article en page(s) : p. 36-42 Langues : Anglais (eng) Catégories : Social:Intégration scolaire Résumé : The area
Lack of highly-trained teachers with unique skills in visual impairment
A grandmother's request
Why partner with UMass Boston vision studies ?
Emerging collaboration
UCEDDs comme together
Challenges
Changing all of our lives
ReferencesSupport : Noir Dossier : Aucun
in The Educator > vol. XXVI, n° 2 (Janvier 2013) . - p. 36-42[article]Basic therapy skills training for parents in the Philippines / Marie M. Alonzo in The Educator, vol. XXVI, n° 2 (Janvier 2013)
[article]
Titre : Basic therapy skills training for parents in the Philippines Type de document : texte imprimé Auteurs : Marie M. Alonzo, Auteur ; Francis Choy, Auteur Année de publication : 2013 Article en page(s) : p. 45-46 Langues : Anglais (eng) Catégories : Social:Intégration scolaire Support : Noir Dossier : Aucun
in The Educator > vol. XXVI, n° 2 (Janvier 2013) . - p. 45-46[article]Training parent volunteers as teachers'aides / Marie M. Alonzo in The Educator, vol. XXVI, n° 2 (Janvier 2013)
[article]
Titre : Training parent volunteers as teachers'aides : An innovative project in the Philippines Type de document : texte imprimé Auteurs : Marie M. Alonzo, Auteur Année de publication : 2013 Article en page(s) : p. 47-48 Langues : Anglais (eng) Catégories : Social:Intégration scolaire Support : Noir Dossier : Aucun
in The Educator > vol. XXVI, n° 2 (Janvier 2013) . - p. 47-48[article]